Opletten

Via een van onze Bazelbuurtburen kregen we onderstaande mail binnen van het bedrijf Feenstra, voorlopig zijn de problemen nog niet in onze regio geconstateerd. Maar: een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Geachte heer/mevrouw
De laatste paar weken krijgen wij dagelijks meldingen van bewoners dat er een monteur op de stoep staat, die zegt dat hij van Feenstra is. Deze meldingen komen binnen van zowel woningeigenaren als van huurders uit de regio Noord-Holland, midden Nederland (Zeewolde, Biddinghuizen en het Gooi) en omgeving Enschede – Hengelo. Wij zien echter dat het gebied zich dagelijks uitbreidt.

Deze ‘nepmonteurs/oplichters’ zeggen dat zij door Feenstra zijn gestuurd. Zij vragen om een contante betaling en vertellen dat wanneer u een contract met ons heeft, u de eventuele onterecht geïncasseerde kosten weer bij Feenstra kunt declareren.

Goed om te weten:
Feenstra neemt altijd vooraf contact met u op voordat wij een monteur naar uw adres sturen. Mocht dit in een enkel geval niet gebeurd zijn: onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren.
Wij vragen nooit om contante betaling. Bij Feenstra betaalt u te allen tijde via incasso of met een factuur.
Twijfelt u alsnog? Bel dan eerst onze klantenservice (tel. 088 8455 000) voordat u de monteur binnenlaat. Onze monteurs hebben hier begrip voor.
Feenstra heeft inmiddels meldingen bij de politie gedaan. De politie laat ons weten dat bewoners echter zelf verantwoordelijk zijn wie zij in de woning toelaten. Wij vragen u oplettend te zijn en ons in een verdachte situatie te informeren. Tevens adviseren wij u dit ook direct bij de politie te melden, zodat zij eventueel actie kunnen nemen.

Omdat ook niet-Feenstra-klanten worden benaderd, vragen wij u dit bericht in uw omgeving te delen.
Met vriendelijke groet,

Arian Lodder
Operationeel directeur Feenstra

Leave a Reply